Relatietherapie

spiraal.schelpRelatietherapie is bedoeld voor stellen die merken dat hun liefde niet meer stroomt. Misschien ervaar je minder verbinding en intimiteit met je partner dan vroeger. Met elkaar ben je verstrikt geraakt in patronen die de communicatie belemmeren. Dat veroorzaakt pijn, verdriet en eenzaamheid.

In bijna alle relaties is er sprake van wederzijdse afhankelijkheid, codependency. De ene partner voelt zich afhankelijk van de ander en zoekt veel nabijheid. Vaak ligt hier verlatingsangst aan ten grondslag. De andere partner is de anti-afhankelijke, die afstand houdt en op zichzelf wil blijven. Hij of zij is vaak bang voor overheersing. De oorsprong van de overtuigingen ‘ik word verlaten’ en ‘ik word overheerst’ ligt in de pijn van het gekwetste kind. Dat leidt tot een relatiepatroon waarin een stel steeds weer belandt in hetzelfde soort gesprekken, ruzies of afstandelijkheid.

Lichaamsgericht relatietherapeut Jannie Bom helpt bij het ontrafelen van de lastige patronen die in je relatie zijn ontstaan. Samen met je partner onderzoek je wat nodig is om die patronen te veranderen. Duidelijk wordt dan wat ieders behoeften zijn binnen de relatie. Zo kan de liefde weer gaan stromen.

Relatietherapie: intakegesprek, kosten, frequentie
Relatietherapie start met een gratis intakegesprek van een uur. In dat gesprek brengen zowel jij als je partner de problematiek in kaart. Besluit je van start te gaan, dan heb je gemiddeld één keer per twee weken samen een sessie. Hoe lang de therapie in totaal duurt, verschilt per stel. Een sessie van anderhalf uur kost € 85,- inclusief btw.

Afspraak

Bel of mail gerust voor het maken van een afspraak:

Jannie Bom, gecertificeerd lichaamsgericht therapeut en gecertificeerd relatietherapeut
Slijkstraat 13
4381 JG Vlissingen